torsdag 20 november 2008

Hej igen
I dag var jag upp till mina föräldrars sommarstuga. Såg solen för första gången på mycket länge.
Det är lustigt med mina hundar, så fort vi är på väg till stugan, ca fem km innan vi är framme, börjar alltid båda hundarna att yla som två galningar. På nått sätt måste de känna igen sig. Man säger ju att hundar inte kan känna igen sig, utan bara kan lukta sig till ställen som de är bekanta med, men jag undrar ja om det stämmer!
Så fort vi kom fram, skulle de ner till sjön och bada förstås! Tokstollarna fattar visst inte att det bara är några grader i vattnet. Vi gick en härlig promenad och plockade lite mossa. Jag funderade på hur många olika sorters mossa det egentligen finns? bara på en liten plätt, var det minst 12 olika sorter. Har aldrig tänkt på att det finns så otroligt många sorter. Vackert är det i allafall och man kan göra så mycket med mossa. Täckte botten av ett fågelbad med mossan och lade några äpplen i när jag kom hem. De står nu på trapp en vid entrén.

dagens ordspråk: Du kan ge utan att älska, men du kan inte älska utan att ge.

Ha en bra dag!

Kram Helen

1 kommentar:

Anonym sa...

Det lät härligt mamma! Vill också vara hemma och åka upp till stugan! Kram kram /sussie

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...