onsdag 19 november 2008

Hej på er!

I dag firar jag och min man 9-årig bröllopsdag, men det verkar som vi får fira på varsitt håll för min man är på tjänsteresa i tre dagar. Vi får väl ta igen det i helgen. Vi har ett mysigt ställe inte långt ifrån där vi bor, där de har underbar mat, härlig miljö och jättebra service. Så ibland när vi lyxar till det, går vi dit och njuter.



Sen jag skrev sist, har jag kommit på att jag inte har så mycket bilder, så jag har sprungit runt och fotograferat här hemma. Jag måste ju kunna visa er hur jag bor.



Jag har ju talat om hur mycket jag gillar den vita shabby chic stilen, men när jag tittar med kritiska ögon i mitt hem, är det faktiskt bara få ställen där jag tycker att jag har fått till det som jag vill ha det. Det är fortfarande för mycket färger. Men jag ändrar sakteliga på detta.



För ett tag sedan tog en vän och jag en hel dag och åkte till en liten ort strax norr om Örebro. Där det låg mysiga butiker inte långt ifrån varandra. Man åkte riksväg 50 norr ut från Örebro sen åkte vi ca 1,5 mil. Den första butiken vi besökte hette Smultrongården "vilken härlig butik" vi gick i flera timmar och kollade. Vi tog en fika där och sen shoppade vi förstås. Jag köpte urnan som finns med på min blogg förta sidan. Den byter jag blomster arrangemang i hela tiden, och flyttar runt den. Ångrar att jag inte köpte några mindre också. Köpte även de två fina böckerna "Franske Stemninger" och Jul bokan av JeanneArc Living. Det blev även några små lyktor. Sen fortsatte vi till "Min Skattkammare" där en härlig tjej vid namn Kicki hälsade oss välkomna hon sålde fina handgjorda saker som hon målat själv även jätte härliga tavlor. Där kunde jag inte låta bli att köpa syltburkar i trä och en tavla som passade till. Sen var det dags för "Kvarnboden" också ett jätte trevligt ställe ,det var en kombinerad presentbod och tapetseri. Där blev det ett par ljushållare att ha på väggen.

Vi fortsatte till "Lilla Ugglebo" en mysig liten butik på landet som sålde heminredning och damkläder. Tycket inte jag kunde köpa mer prylar så det bidde en täckjacka, den har kommit väl till pass nu när det blåser och småregnar mest hela tiden. Sist åkte vi till "Hus Apoteket" (Ovolin) passade på att köpa äggoljetempera, har aldrig målat med sådan färg förrut så det skall bli spännande att pröva. En helt annan teknik, vad jag förstår så tar det mycket längre tid innan det torkar. Och resultatet blir som lite kalkat, precis så som jagvill ha det, som sagt tre liter vitt blev det så nu är det bara att sätta igång.



På vägen hem tog vi en sväng in till Örebro. Det blev några inredningsbutiker förstås. Men det slog mig hur mycket mysigare och trevligare det var att besöka butiker på landet. Så i fortsättningen får vi hitta nya butiker på landet och säkert åker vi tillbaka.





Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...