onsdag 26 november 2008

Lite pyssel! Typ tog hela dagen.

Hej
Visst är det konstigt att man alltid är en tidsoptimist. Att man aldrig lär sig att dagen går för fort. Gick ut i skogen med hundarna på f.m. Plockade lingonris mossa granris, och hittade två söta små granar. Vi skall ju inte ha någon stor gran inne i år, efter som vi är borta över julen. Men ett par små, tänkte jag, Jag blir tidigare och tidigare med jul pyntandet. Nu tänker jag hela tiden att vi inte är hemma, så det är lika bra jag fixar till advent, så hinner vi njuta lite jul innan vi åker.
Ja man är väl inte klok! Vad blev det då i dag? Jo jag plockade fram en gammal korg och riktigt gamla trådrullar sen virade jag runt gamla spetsar jag har haft liggandes i en låda. Och tog fram de gamla barn skorna, det är någon typ av lack i foten och tyg i skaftet måste vara från 1800-talet. Klistrade även på ett gammalt fotografi på sy asken. Tyckte själv det blev gulligt. Och nu får korgen stå framme i fortsättningen.
Fast var vet jag inte än. Gjorde även en korg med strutar av ett gammalt nothäfte och klistrade på gamla bilder täckte korgen med granris och lade även lite fina julkulor i. Den ena granen planterade jag i en gammal burk som det står "Nordiska chokladfabriken Alingsås" på, och den andra ställde jag så länge framför spegeln i matrummet. Skall sätta i vita rosetter och lite annat i den så småningom. Trodde även jag skulle hinna göra i ordning adventsljusstaken i tråget som jag har, men det får bli i morgon.
Ha en skööööön kväll.
Kramar Helen

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...