tisdag 9 december 2008

Bilder från helgens loppis fynd, sovrums renovering och butikens fortskridande.

Här är tavlan som jag tänker styla om!
Har skrivit i texten längre ner hur!




Här är några fynd till! vågen och plätt laggen.
Mina trattkantareller i burken har
fått en fin spets runt locket.

Och burken med pepparkakor har
jag satt om en lös krage som jag
hade på en klänning när jag var liten.

Längst upp på hatten en broderad duk.
Hyacinterna har fått låna kryddkrukan,
jag brukar ha färska kryddor i den annars.
Hittade gamla vikter på magasinet
de fick också en plats på bänken.



Min sockervaddsgran
fick sällskap
av lite ny inköpta saker.



Även de här sakerna fick en plats.




Möblerade om lite på
hällen över braskaminen.
Fick dit en ljusslinga bla.



10 kommentarer:

Maud sa...

Ja nattuggla var namnat på pricken.I Ulricehamn har hon butiken... men timmen är sen och städerna kan ju snurra till det ... Tavlan har potensial... på tal om sovrumm... vårt är också i kö för förändring... men nu blir det nog att sova ändå... Får vi tro...ljuva drömmar!Kram Maud//Gonatt

Britt sa...

Många fina fynd!
Va kul det är , man kan leva på sånt jättelänge när man kan få förnya med lite smådetalljer! Utan att det kostar skjortan..

Kram Britt

Viola sa...

God morgon, vaknade ännu till en grådag, vet inte när det var en dag utan regn eller när solen sken sist, det är tungt väderledsmässigt just nu! Så fint du gjort hemma, så mycket vackra saker som kommit fram och ditt arrangemang över braskaminen ingav verkligen julstämning! Hoppas allt är bra med dig denna tisdagsmorgon, är på väg och ska jobba på skolan denna dag och ha musiklektioner hela dagen, så vi får se hur det är med rösten tills ikväll, fniss....ha en bra dag, kramar VIOLA

Vit Spets sa...

God morgon!
Tack så hjärtligt för kommentaren - nu hittade jag till Dig... gillar plättlaggen till värmeljus :)

Hoppas Du får en härlig dag
//Siv

Gårdsromantik sa...

Så läcker tavla - är den gammal?Så fint du har det på braskaminen - gillar verkligen den där spetsiga granen.

Kram Maud

Jenny Oak Fae sa...

Ser så mysigt & fint ut..!

: )

Kram, Jenny

<3

Stina sa...

Mysigt med en massa ljus.:-) Kramis

Anonym sa...

Hejsan!
Trillade in hit från Violas blogg.
Så fint du har det!
Vi håller på att göra om vår vind till master bedroom.
Ha det så gott!
Kram från andra sidan plurret.

Anonym sa...

Hej! Du får nog komma hem till mig och hjälpa till med julpyntet lite...har bara fått upp en adventsljusstake i fönsteret ännu:) Eller så kommer jag ut till dig och får lite julkänsla istället...det är alltid mysigt och fint pyntat när man kommer hem till er!

Kramar!

Anonym sa...

Håller med dig Erika :) här får man inte mycket till julstämmning! Men i morrn blir det julmys hemma hos mig med vännerna här nere! Ska bli mys! Jätte fint du gjort på "hyllan" bakom! Kram sussie

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...