tisdag 9 december 2008

Helgen har flutit på i en rasande fart!
Först var det loppis. Där jag hittade ett och annat. Bla. en tavla som min man höll på att skratta ihjäl sig när han såg. Men skrattar bäst som skrattar sist tänkte jag! Min enda kommentar var:
att jag såg möjligheterna. Hoppas ni som jag ser möjligheterna? Jag hade tänkt att måla trät på ramen vit och kanske behålla det silvriga! Sen hade jag tänkt att i den rama in gamla dokument som jag hittat här från 1700-talet. De är jätte fina. Tror det är gamla köpeavtal här på gården och några riktigt fina kartor. Jag kanske också kan få in någon vacker gammal bild.
Sen hittade jag en våg och lite fattig manssilver mm.
Vi drog även igång projektet att renovera vårt sovrum, har längtat efter det i sex år.
Tyvärr kunde vi inte använda de gamla brädorna i taket, de var för dåliga. Så vi får spika upp nya brädor. Sen tänkte vi ha träpanel på väggarna vit målade så klart! Och sedan måla golvbrädorna vita. Det som är jobbigt med detta: är att jag inte kan sova, för jag ligger och tänker på hur det kommer att se ut och hur jag skall inreda. Tänk att man inte kan koppla av och tänka på en sak i taget. Man behöver ju inte springa tankarna i förväg hela tiden. Jag är nog expert på det.
Butiken då hur går det med den kanske ni undrar! Jo då vi jobbar så fort vi hinner. I helgen blev min man färdig med innertaket (nästan). Vi skall behålla de gamla bjälkarna. Sen har vi fått upp reglarna till väggarna. Så det är bara att spika upp brädor. Vi skall ha en del stenväggar och en del trä väggar. Vi väntar på en bygg firma som skall komma och lägga om taket på hela ladugården. De har lovat att komma snart! Det är själva fä huset som vi bygger om till att börja med till butik.
Men det roligaste är att jag nu i januari skall åka på formex mässan i Stockholm och formeland i Danmark. För att hitta leverantörer och skapa kontakter. Det skall bli så jätte spännande!
Tack alla gulliga ni som skriver så underbara kommentarer på min blogg. Kunde aldrig drömma om att det fanns så många som var intresserade. Och det är så kul att kolla in era underbara bloggar.
Ordspråk för denna veckan får bli: Lycklig den som inte sörjer
över vad han saknar, men som glädes åt vad han har.
Kram Helen:)

1 kommentar:

Maud sa...

Låter så spännande med dina projekt...blir riktigt avundsjuk...men önska dej lycka till och hoppas att du får tag i bra leverantörer... min dotter startade en blom och inredningsbutik i Ulricehamn i augusti Josefins Klorofyllbod... jättemysigt...men mycket jobb... det värsta är att man vill köpa allt... har en länk till hennes blogg på min blogg.. hon har inte hunnit så mycket ...men en hel del bilder har jag tagit och lagt upp på min... Men som sagt lycka till...och en fråga skall du ha den på nätet också? Nu har jag inte långt ioch för sig...jobbar i Skövde. Nu är det dags att krypa till kojs..Ha det gott:) Kram Maud

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...