onsdag 21 januari 2009

Mässan Formex









Hej på er alla mina vänner!

Jag har lite dåligt samvete!
Har inte varit inne och bloggat på en vecka.
Har haft så himla mycket att göra.

Och så var det mässan,
åkte upp till Stockholm i fredags med min dotter Susanne.
Vi fick bo hos min kusin Gunilla i Kista.

Hela lördag och söndag ägnade vi oss åt mässan.
Söndag kväll åkte vi hem.
Med massor av intryck.
Ja då har jag varit på min första fack mässa.
Har träffat massor av trevliga och
mindre trevligare eventuella leverantörer.

Nu gäller det bara att välja vilken
eller vilka man ska handla av.
Och det kommer inte att bli lätt.
Tyckte många var väldigt lika.
Det är fortfarande mycket zink
och tråd korgar mm.
Och väldigt mycket små
hängande glas lyktor.

Jag skall ju även till den
Danska mässan i Herninge,
näst nästa helg.
De säger, att där finns mer lantlig stil
från Danmark och Frankrike.

Jag letade som en galning efter
någon som hade spetsar och
spetsgardiner och fina vita lakan.
Och hade nästan gett upp.
Men så precis innan vi skulle ge oss,
och åka hem så fanns det en liten
monter där en dam hade jätte vackra spetsar.
Henne är jag i alla fall säker
på att jag tänker handla av.

Och gissa om jag blev jätteglad
när jag öppnade min blogg,
och det visade sig att jag
fått två jätte fina utmärkelser
eller kanske de kallas avarder?
Fick nästan tårar i ögonen.
Tack snälla Britt på bloggen
http://prillig.blogspot.com/
och Martina på
http://vackramagnolia.blogspot.com/

Ni är så gulliga och ger mig så
mycket av er värme och är
alltid generösa med beröm.
Det stärker en och gör att man tycker
det är så kul att fortsätta blogga.
Och jag ger er den tillbaka.
Älskar att läsa och titta på era sidor.
En stor Kram till Er två!


Veckans ordspråk lyder:

JAG VET VAD JAG FLY IFRÅN,
MEN INTE VAD JAG SÖKER EFTER

(Michel de Montaigne)


7 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Hej, låter som du har haft fullt upp. Mässan verkar ha varit givande. Kul att få gå på en till. Har precis varit hos min favvo affär och dem hade fått in en del nytt men skulle få mer nästa vecka, dem hade handlat på mässan :) Jag blev så salig av att gå in där idag så nästa vecka sitter pengarna löst hihi. Hoppas du hittar dina rätta leverantörer.
Kram kram

Annika sa...

Hej Helen
Oj vad du har haft att göra. Såg en snutt på Tv om mässan men de visade inte så där fina trådkorgar. Hoppas du hittar bra leverantörer.
Och Grattis, vilken tur du har som fått utmärkelser, du är värd dem bägge två.:)
Det skall bli spännande att se det där spetsarna du talade om...
En mässa i Danmark, vad spännande.
Ha en bra kväll.
Kram Annika

Mitt vita staket sa...

Hej kul o ha hittat hit...visst va det kul på mässan men jag tyckte det va många som hade ganska lika grejer...o mycket likt sen i fjol...Jag tror du hittade fröken Pijazz med spetsar...eller..hon har mycket fint..Så kul att åka till danmark också..den är nog ännu bättre...Kram Sussie

Maud sa...

Förstår att det var mycket intryck på Formex....jag var ju bara på Elmia och det var mycket att ta in där också,fast det är en liten mässa i jämförelse....
Det är nog bra att känna efter lite hur kemin stämmer med de man handlar av...
Danska mässan är nog kanon ,det tror jag ialla fall.
Spännande att se vad du kommer att ha i din butik...
Ha det gott vännen.Kraam Maud

Maud sa...

Ser på bilderna att du fastnade för Off Side, de har mycket... Josefin beställde en hel del från dem... de var ju i Jönköping... de hade fina honungsfällor eller insektsfångare... och lanternor mm mm... ska bli spännande när sakerna kommer....

Kraam Maud

Mejrams! sa...

Ja, visst är det kul med mässor och framför allt när man är helt ny. Lycka till med inköpen och öppnandet längre fram, det är en spännande tid du har framöver (och även nu)./Merja

Lilla Trollbacken sa...

Hej där!
Jag var oxå på mässan i lördag. Va helt slut när jag kom hem. Det blir så mycket intryck att man blir alldeles snurrig hihi! men kul var det!
ha det bra
Gabrielle

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...