onsdag 3 februari 2010

Kontraster!

Vaknade idag till ett fruktansvärt snökaos!
Kunde ej ta mig ut genom dörren, så det fick bli att hoppa ut genom tvättstuge fönstret. Måste ha varit en meter med snö utanför fönstret, jag höll knappt på att ta mig upp och inte är man så vig längre. Sen var det bara att skotta, och vi har mycket att skotta kan jag lova. Jag vill helst inte tänka på träningsvärken som troligen kommer imorgon.

Imorgon kl 11 - 19 har vi i alla fall öppet butiken, det är plogat på hela gårdsplanen, det hjälpte en snäll granne till med. Inne i butiken börjar vi ana vår med alla nya saker som poppar in och brasan håller vi tänd, så i butiken har vi det mysigt även om det är snöoväder utanför.

Vi fortsätter med REA 40 - 50 % på en mängd varor för att göra plats för allt nytt som kommer.

Öppettider är som vanligt!

Torsdag 11.00 - 19.00
Fredag 11.00 - 19.00
Lördag 10.00 - 16.00
Söndag 12.00 - 17.00

Visar först lite bilder som minner om sommar, bläddrar ni lite längre ner ser ni hur det såg ut här i snökaoset i förmiddags på östergården.


Dessa vackra ranunkler får en att bli alldeles varm i hjärtat står så fint på middagsbordet.


En av mina favoriter är vallmo, de växer uppe vid stugan vid sjön Viken


Miljögårdens bild om Franska vårkänslor känns väldigt långt borta idag. Vi har gjort en stor beställning på Miljögården, dessa varor kommer att komma till butiken inom kort!

Så här såg det ut när jag kikade bort mot lillstugan i morse.

Så här såg det ut från sovrumsfönstret. Inte speciellt lockande att gå ut.
Bild ner mot butiken!

Så här såg det ut utanför butiken, "det som göms i snö kommer upp i tö "


Önskar alla en fin vecka, glöm inte att ta det vackert i trafiken.

Hjärtligt välkomna till butiken i helgen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses, vilka äventyr du är med om.
Nej vig är man då inte direkt längre.
Åhh, hoppas att du inte får alltför ont av ditt klättrande bara.
Här hinner vi knappt att ploga våran väg in och gårdsplan innan det snöar igen. Man är mer än lovligt trött på detta snöande nu.
Fick riktiga bilder framför mig när du klättrar ut genom fönstret från tvättstugan.
Kram

Jenny Oak Fae sa...

Men OJ vad mycket snö!!!

Jag är väldigt trött på snön nu, vore bra om den hann försvinna innan jag ska flytta...

KRAM, Jenny

<3

Maud sa...

Vilken start på dagen... tur att du kunde ta dej ut.. men vilket jobba att skotta så mycket snö...
Jag tycker nästan det är på gränsen till lite obehagligt mycket snö...rädd att tak skall gå sönder... altanen bla... lite töväder vore välkommet...
Ha det gott
Kram Maud

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...