tisdag 4 maj 2010

Vitsippor!

Så var det ny vecka igen! Allt började så bra, med klarblå himmel och sol hela dagen. Detta blir en härlig vecka, tänkte jag, men glädjen blev kort, det lovades regn redan imorgon.

Vi har varit i Göteborg hela helgen och hjälpt yngsta dottern, att flytta till en lite större lägenhet. Högt i tak och stora fönster, ljus och fräch var den. Där kommer hon säkert att trivas.

På vägen hem i går, åkte vi vägen om Trollhättan. Det blev en god lunch utefter Göta älv. Första dagen vi satt ute och åt i år. Vilka ljuvliga vitsippsbackar, utefter hela vägen hem vi såg. Det kändes som om man skulle velat lagt sig där, i björkhagarna i solen och bara njutit. Ett par loppisar hanns det också med. Tyvärr blev det inget fynd den här gången.

Idag blev rosorna klippta det var nog hög tid, för björken har fått stora musöron över helgen.

Det trillar in varor varje dag nu, från Melmelli, Miljögården, Ib Laursen, och många fler. SussiLi kläder kommer undan för undan till alla kunder som har beställt. Vi ringer så fort vi får dem till butiken. I juni får vi en stor sändning från SussiLi hit till butiken, då är det lite lättare för er kunder att kunna prova kläderna ordentligt. Jag lovar att ni inte kommer att bli besvikna.

Som vanligt har klockan sprungit iväg. Dags att krypa i säng. Tänk vad fort tiden går när man sitter vid datorn.

Sov gott alla rara!


Lite bilder ur det nya magasinet från JeanneArc Living som kommer i Maj.



5 kommentarer:

Roses & Angels sa...

Ni verkar ha haft en underbar helg och så kul för dottern att få en ny fräsch lägenhet. Lunchen måste ni ha njutit av. Hoppas ni hade bra väder hela tiden. ha en underbar dag kram

Krukmakeri hemjord sa...

VA ,va du ledig i helgen? Ledig och ledig flytta är väl inte det lättaste.Men ifrån butiken va du i alla fall.
Vi åkte förbi en stor gård utanför Lindesberg i helgen som hette västergården,Sambon skojade och sa kanske vore nått för oss*L*

kram

rustik charm sa...

Hej Helen.

Så kul med ny lägenhet för dottern:)

Du, jag tänkte faktiskt presentera mig men tyckte inte det fanns nån tid. Kan säga att det var jag och min kompis som var sena:)om det hjälper dig. Finns en bild på mig nånstans på högersidan på bloggen:)

Ha en bra dag.
Kram Kristina

Butik Östergården sa...

Hej Kristina!

Jag har kollat fotot på dig tidigare men jag känner inte igen dig på det. Men jag minns de två tjejerna som kom lite sent. Det är svårt med så mycket nya och gamla kunder. En del känner man igen och en del vet man inte om man sett förut. Sen vet man ju aldrig några namn på folk. Det blir ju inte att man frågar, vad heter du!

Idag skall det bli trädgårdsarbete här hela dagen. Bäst att passa på när vädret är fint.

Hoppas du får en härlig dag!

Kram Helen

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Helen!
Visst är det vackert nu när det är alldeles vitt i backarna av vitsippor... inte av snö!
Ja, det är en härlig tid, tänk om man kunde få vara ledig litegrann och njuta ordentligt.
Kram
Marie

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...