fredag 10 december 2010

Granen står så grön och grann...

Ja nu står den grön och grann i stugan! Det fick bli en kungsgran i år, guld och vitt blev pyntet i den i år. Förra året var det silver och vitt som gällde. Jag är en riktig gran fantast, förr hade jag två granar i huset. Fast nu för tiden har jag begränsat mig till en. Det fattas vita sidenband som jag tänkte knyta som rosetter i vår gran.

Idag har varit en pappersdag, har suttit med bokföring från morgon till kväll. Fast jag kollade ju in idol förstås. Det var ju bra att Jay vann, han har en grym röst.

Till butiken har det kommit en massa smått och gott, hjärtan med prismor, vita, beiga och röda ljus påsar med hjärta kom idag de är så populära, perfekta att ge bort i present. Bra pris är det också på dem.

Vi bjuder på glögg och pepparkakor med ädelost hela helgen!



Nu har jag varit och fotograferat runt i huset igen. Skridskorna har kommit fram igen. Vi har tre olika sorter av dem i butiken. Den som syns på bilden här nedan, samt i zink och en snarlik den på bilden, fast det är lite rött i också.

Snö gubben måste ju få vara med i jul också.
Påskliljan får samsas med adventsljusstaken i fönstret.
Mina klumpiga ljusstakar, var i guld förrut men har nu blivit vitmålade.
I hallen får fattigmanssilvret samsas.
Den här frostiga kransen har fått flyttat upp på spegeln.
Ja så står den på plats! Vi har ju takhöjd på 2,75 här i huset så det får bli höga granar.
I år får den stå i hallen! Den syns så bra ifrån soffan i salen.
Vackra droppar i glas köpta i England pryder granen.
Så gör även dessa söta änglar!
ÖNSKAR ER ALLA EN HÄRLIG HELG OCH TREDJE ADVENT!
KRAM / HELEN

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...