tisdag 7 december 2010

Idag har varit en välbehövlig städdag! Med två schäfer hundar i huset får man inte vara så noga. Imorgon ser det likadant ut igen. Men jag älskar ju mina två pojkar så det är bara att stå ut. De förgyller verkligen dagarna, idag har de hållit sig undan för de vet att matte blir lätt irriterad då det är städning. Tänk vad de förstår!

Nu tänker jag i alla fall sätta mig med något att äta och sedan fortsätta på en bra bok. Det är synd att det är så sällan jag hinner läsa böcker. Förr så läste jag säkert två till tre böcker i veckan. Har alltid gillat att läsa. Nu är jag glad om det blir något läst överhuvud taget.

Önskar Er alla en fortsatt fin vecka.

Kram Helen


PS visar här lite kvällsbilder. Tyvärr blir inte bilderna så bra på kvällen då man fotograferar.




I köket får det smyga in lite rött, till jul i alla fall.
Måste ju visa min nya lampa. Jag blev så förtjust i den. I den övre hallen brukar jag ha bara vitt och svart. Så här fick den hänga över det gamla klapp bordet.
Vi har flera dubbeldörrar med glas i huset. Här kommer det snart upp två kransar som jag gjort med lingonris. Nu ser det det lite tomt ut.
I den övre hallen har jag fått en inbyggd bokhylla som min man snickrat till mig. Här förvarar jag favorit böckerna. De som jag kan läsa om, bara det går tillräckligt många år i mellan.
En del av sovrummet!
Den här byrån med spegeln är mig mycket kär. Den har tillhört min Mormor, hon fick den av sin far då hon fyllde femton år. Lampfoten och lampskärmen finns i butiken.
En av kakelugnarna på övervåningen har fått kransen med vita orkidéer i. Finns i butiken.
Gröna rummet kallar jag ett utav rummen på övervåningen. Det skall väl bli vitt det också så småningom. Vi får ta en sak i taget. Fast jag gillar det här rummet i alla fall. det blir mycket ljus efter som det är två fönster åt öster och två åt väster.

1 kommentar:

Lavendeldockan sa...

hej på dig.
Hoppas du mår bra, det var så längesen vi sågs!
Vilka fina bilder du visar, de gör inget om bilderna inte blir bra kvällstid för man ser hur vackert du har det endå.
Ha det så bra och må så gott.
kram erica

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...