söndag 15 maj 2011

Skalmsta Gård och Ulriksdal

Hej!

Jag är just hemkommen från Stockholm har varit på 60 års kalas i lördags på Skalmsta gård.

Skalmsta var mitt andra hem som liten, där bodde min Mormor och Morfar och där tillbringade jag många härliga somrar. Tyvärr finns inte min Mormor och Morfar längre, utan idag drivs Skalmsta gård utav min Morbrors dotter Mari.

På gården kan man bo, Bed & Brekfast, klappa djur så som får, getter, hästar och höns. Man kan Fika/äta lunch på gårdens café, köpa gårdens produkter bl.a. ägg, kött och ekologiska grönsaker, ta en promenad till fågelrika viltvatten. Här kan man klättra på berget i fårhagen eller leka i stallet. Skalmsta gård är idag en besöksgård med Bed and Breakfast. kika in på deras hemsida: Skalmsta gård.

Det var så kul att träffa alla släktingar på min mors sida.

Tack för en trevlig fest!

Skalmsta gård!

Idag på vägen hem blev det ett besök på Ulriksdals trädgård i Solna. Detta underbara ställe är ett måste när jag åker upp och hälsar på släkt och vänner.




Hoppas ni alla haft en härlig helg!

Kram Helen

2 kommentarer:

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Vad roligt att din mormors och morfars hus har stannat i släkten då blir möjligt för dig att få besöka deras gamla hem.
Vi ha varit på bloggträff i Borås, vilken inspirationsresa det var.
Nu har jag sett 2 fina hem i lantlig inredningsstil ditt och Pias som vi var hos.
Ha en fin dag!
Kram Anette

Anonym sa...

60 års kalas? Det var ett långt kalas.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...