tisdag 7 juni 2011

Sveriges nationaldag!

Idag har det varit riktig Svensk sommar när den är som bäst.
Då har jag stökat och bökat i trädgården, då får jag ro och går ner i varv och känner naturen så underbart nära. Det var välbehövligt efter fyra intensiva Konst & Kultur dagar på gården.

Nu är Studios High summer kollektion på väg! Kläder i storlekar från 42-52. Vi kommer att lägga in en del i vår webb shop så fort vi har hunnit plockat upp dem.





I helgen hade vi mycket folk på besök och det var mycket som hände här på gården. Bla hade vi två konstnärer som ställde ut, nedanför ser ni Maria Fors, som målar Vedic Art, Maria sålde även hemstöpta ljus. Rose-Marie Lilja även hon målade i Verdic Art stil. Själv köpte jag två tavlor som jag blev väldigt förtjust i.
Annelie Andersson visade dekopage och sina vackra betong saker, även tomatplantor och blomplantor såldes. Malin med Edla tröjor fanns här, hon fick stå inne i butiken för det blåste en hel del i helgen. Tyvärr glömde jag att fotografera Malin och hennes vackra stickade saker, men jag köpte en vacker tröja/poncho utav henne, jag skall visa den för er nästa gång.



Finnvedens lastvagnar i Skövde, var här och visade stolt upp en välvårdad och ny Volvo lastbil som en hygglig kund lånat ut. Det var ju roligt för gubbarna att ha lite att kika på. Jag har då aldrig sett en mer välvårdad och putsad lastbil.
Utanför butiken! Ett fyndställ kommer att stå utanför dörren hela sommaren, här hänger vi på nytt hela tiden 50% och mer på blandade kläder.
Killen som ägde lastbilen kom åkandes i denna vackra gamla Chevrolet, den var lika fin och välputsad som lastbilen.
Här kan man snacka om puts och finish!
Ett helt gäng i från veteran bilsklubb kom på besök, här ställde de upp sina skatter.

Här jobbar vi för fullt jag Erika och Susanne i kassan.


Nu blommar min Rododendron i lila blommor. Skulle vara finare om lillstugan vore vit, då hade de gjort sig lite bättre. Men den är gammal och planterades långt innan vi kom till gården. Det får nog bli huset som blir om målat.
Jag tycker alltid att gärdet bakom lillstugan är så vacker när alla hundkexen och smör blommorna blommar.
Avslutar med en närbild på rododendron.
Önskar Er alla en härlig och varm vecka!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...