söndag 31 juli 2011

Bohuslän i mitt hjärta!


Äntligen kom vi iväg några dagar på semester! Givetvis blev det Bohuslän och Ulebergshamn.
Kan inte tänka mig en vackrare plats i Sverige på sommaren. Här har jag tillbringat många somrar! Ända sedan jag var ung har jag varit här nästan varje sommar, här har mina barn många fina minnen från sin barndom och här bor min kära vän Monica och hennes familj. Monica och jag var skolkamrater och bodde på samma gata i många år. Vi var och har förblivit de bästa vänner genom åren. När vi var yngre jobbade vi i HunnebostrandGästis och bodde då i Monicas stuga i Ulebergshamn. Det känns så fint att varje sommar hälsa på min goda vän och återvända till denna underbara plats. Tack Monica och Mats för några underbart fina dagar!

Så idag hade jag tänkt att visa lite bilder ifrån denna vackra plats!

Tänk att vakna med denna utsikt ifrån sovrums fönstret!
Utsikten från hammocken! Vi satt ute till sent på kvällarna och njöt av solnedgång och ljumma vindar. Här ser ni berget som skyddar för vindar och vågor in i hamnen Vindeklätten. Fantastiskt att sitta längst upp på detta berg och blicka ut mot havet.
Den här lavendeln tyckte jag var så fin i sin vita bytta så den köpte jag med till Monica.
Här på höger i bild ser ni huset, en genuin stuga alldeles nere vid havet. Ett fantastiskt läge.
Kvällsbild ifrån bryggan in mot land!
Här på tomten ligger den lilla gäststugan där vi brukar bo. Det var en gång i tiden barberaren i byn som hade sin salong här. Detta är alltså för 60 år sedan.
En del av trädgården!
Här ser man huset ifrån båten. Vi var ute på sjön varje dag, första dagen blev det Hamburgsund och lunch på Hjalmars. Nästa dag blev det en båttur till Smögen. En gång badade jag 20 grader var det. Kallt för mig som är van vi Poolen och 27 grader, fast härligt uppfriskande var det.

Nu är det hög tid att jag packar upp min väska och kommer i säng. I morgon kommer Erika och Martin hit och skall gräva dränering och lägga på mer grus på parkeringsplatserna. Det kommer också att bli fler parkeringsplatser här på gården.

Vad händer då denna veckan i butiken? Jo vi kör nu 70% rabatt på alla kvarvarande kläder från vår och sommar kollektionerna i butiken. Smycken har vi nu 50% på.

Önskar Er alla en härlig vecka!

Kram Helen

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...