torsdag 8 december 2011

En härlig dag!


Varje morgon när jag stiger upp så tänder jag mina Rosetta ljusstakar i vitt och svart. Jag tycker så mycket om dem, vi säljer dem i butiken, hundra kronor billigare än inne i staden har jag konstaterat. Den vita har jag i sovrums fönstret och den svarta i matrummet.


Rums granar har blivit så populära i år, visst är de fina. Vi säljer dem i butiken.

Ny putsade fönster! Tänk vad mycket det gör, allt ser renare och fräschare ut.
Här på väggen i matrummet har jag placerat tavlan som jag tycker så mycket om! Även den säljs i butiken.


Vaknade idag av solen! Det blev en lång skogspromenad, i skogarna runt om kring här står det ofta små järnskyltar som hembygdsföreningen har satt ut, det berättas om olika platser där det bott några eller något annat som har legat där, långt tillbaka i tiden. Det är så kul att gå och tänka hur det kunde ha sett ut för flera hundra år sedan. Idag gick jag förbi denna skylt!




Här har alltså legat en ångsåg i början på 1900 talet. Nu är det bara skog och en stor grop.



Det var verkligen underbart ute i morse alldeles stilla och fridfullt, imorgon skall det bli blåst igen! Det är bara att passa på och njuta.


Undrar hur gammal en sådan här tall är egentligen!



Ricko slinker alltid med på någon bild!

Idag kom det fler varor till butiken bla. stora härliga smycken ifrån Design Werket, de brukar göra en liten kollektion och vi har köpt utav alla sorter. Dessutom kom det mer vackra julkulor, änglar och mycket mer smått och gott!

Kram

Helen

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...