måndag 21 maj 2012

Bilder från Konst och Kulturdagarna!

Jag vill tacka alla utställare och alla underbara kunder för en trevlig och lyckad helg!
Ja nu är konst och kulturdagarna 2012 över för detta år. Nu är det bara att börja fokusera på skördefesten som äger rum i september och också anordnas av fågelvägen.

Idag kom sommar värmen äntligen, så underbart att kunna sitta ute och äta frukost, lunch och middag.
Njuter i fulla drag! Har bestämt mig för att det skall bli trädgårds arbete denna veckan.

Idag tänkte jag visa lite bilder ifrån konst och kulturdagarna!

Så här såg vårt program ut!
 
 Här ser ni Ingela och Carina som har företaget Twinkle Twins. De gör vackra smycken och så fina väskor.
Ingela blev Mormor denna helg och var så sprudlande glad och lycklig. Grattis! 

 Här ser ni de fina väskorna! Jag var bara tvungen att köpa en själv!
  
Här var det fina smycken i långa rader och tjejerna sålde jätte bra!
  

Här ser ni Angelica Andersson som har företaget Favorit boken.  
Jag kan verkligen rekommendera alla som behöver en dop present eller födelsedags present att beställa böcker ifrån Angelica för ett mycket bra pris, där barnet själv har huvudrollen i boken. Klicka in på hennes sida www.favoritboken.se och läs mer. Angelica har också fina dop kort mm.
 
 Per Svanström som är porträtt tecknare var här och målade på plats. Per målar på beställning. Ni kan gå in och se Pers fina teckningar på hans blogg! eller på Forum för tecknare! Per fick lite hjälp av Albin och Felicia som också ville måla. Längst fram i bild har han tecknat av sin bror Daniels son Albin, på bilden till vänster har han tecknat av sin bror Martin när han låg och sov som liten.  

 De flesta som ser Pers teckningar blir djupt imponerade. Per är självlärd och målar verkligen in i minsta detalj och är så noggrann.
 
 Det här fina porträttet av min Ricko som inte längre finns hos oss, tecknade han i helgen, så att alla besökare kunde titta på. Tack snälla Per för den fina bilden på vår älskade vovve. Den skall ramas in och han skall få en hedersplats här hemma.
 
 Så hade vi Maria Nystedt som har en keramik verkstad och butik i Skövde, Dälderna med namnet Edens Lustgård

 Maria är otroligt duktig och jag är så imponerad av hennes vackra saker.
Jag har själv flera skålar, fat och ljusstakar som Maria har gjort. Dessutom har jag två stora urnor som står på våra grindstolpar som Maria har gjort till mig. Det blev ytterligare en vacker skål och sex underbara te muggar som fick följa med mig hem.
   
 

  
 
Anne-Lil Wihlstrand (Vedic Art) konstnär var också här och visade sina fina tavlor målade med själ och hjärta. Anne-Lils hemsida hittar ni här
 
 
 Anne-Lil målade tidigare i olja men har mer och mer gått över och målar nu oftast i akvarell.


 Här har vi Agneta Wallgren som brukar stå här och sälja gamla bruksföremål. Det blev allt en hel del som fick flytta in på Östergården utav Agnetas saker, får visa vad en annan gång!
 
 Sedan hade vi med två härliga tjejer ifrån Lidköping Ingela Schönqvist och Inger Nyqvist, de sålde vintage kläder, hattar,skor och mycket annat.  
 

 

Här kommer lite vimmel bilder! Det var så jätte många som fikade i vårt nya café, vi får tacka Susanne och Kerstin samt Eva för att ni hjälpte till och serverade.  


Jag är ju barnsligt förtjust i skulpturer och har många i mina fönster, så klart så kunde jag inte motstå ANTE. Visst är den väl fin!
Även den här gulliga statyn, var alldeles för svår att motstå, nu står den i matrummet under tallrikshyllan. Den fina silver kannan fick jag utav gulliga Agneta.
Avslutar med att visa första syren buketten för i år!
Hoppas ni alla får en stund och kan njuta i solen i veckan.

Vi har öppet butiken som vanligt nu på torsdag samt fredag, lördag och söndag.

Vi har gjort i ordning ett ställ med kläder där du nu kan fynda från 25% och upp till 70% rabatt.

I kistan har vi lagt i kläder som vi nu säljer för 100:- plagget.

Kram
Helen


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...