onsdag 15 augusti 2012

Det blommar för fullt!

Härligt med sol idag igen!
Nu har vi haft toppen väder i flera dagar och jag njuter!
Fast visst känns det att sommaren sjunger på sista refrängen.
Här om kvällen var det till och med dags för sista allsången på Skansen.
Den här veckan är sista, Sommar med Ernst och så vidare....

I morse tog jag med kameran på en sväng i trädgården, oj vad det blommar!

I morgon bitti åker vi till Stockholm och Formex, det är mycket som skall inhandlas inför hösten och julen till butiken. I helgen har vi fått hjälp av Ingela och Kerstin, som håller ställning i butiken, med andra ord så är det öppet precis som vanligt!

Jag har hunnit med att packa upp ännu mer kläder som kom igår från MASAI!
Bohemes vackra kläder kommer även de troligen denna veckan.

I Caféet har vi nybakta pajer och annat gott i helgen!

Varmt välkomna!

Kram Helen  

                                  Jag älskar den här härliga lila/blå färgen på Clematisen 

 Jag kan lova att dessa Pimpinella rosor luktar helt ljuvligt, särskilt på kvällen och tidigt på morgonen då det är dagg.

 Här bor vi! Grusgången har förfallit i år, har inte hunnit med att rensa, men jag gillar mina grindstolpar och den gamla grinden. Min Far har gjort den ena stolpen och min man den andra.
 Liljorna är som finast nu!

 Runt hela gården har vi stenmurar som är fulla med mossa, jag tycker att de är så vackra!

 Nu har den stora pelagonien, äntligen börjat blomma!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...