söndag 8 december 2013

Andra advent!



God kväll!
Snö stormarna verkar avlösa varandra! Vackert är det och det känns som om julen nu närmar sig, en vacker högtid med så mycket känsla om jag får sammanfatta julen! Älskar denna högtid, kanske för att jag har så många fina minnen från min barndoms jular, som alltid firades med många släktingar hos min Mormor och Morfar på Skalmsta gård.

Idag trodde vi nog inte det skulle bli så många kunder i butiken eftersom det knappt var körbart på stora vägen, men flera tappra besökare både från Skövde, Mariestad, Töreboda och Tibro kom, inte dåligt att ni vågade er ut! 
Hoppas ni kom hem ordentligt!

Nu behöver vi nog inte bekymra oss om snön, för det har lovats mildare väder redan i veckan, för min del får det gärna vara vitt ute hela vintern!

Så här såg det ut utanför butiken straxt innan vi stängde idag!


 Så här såg det ut i fredags, mysigt eller hur!


Den här veckan kommer det ut ett reportage i SN:s julbilaga om Butik Östergården, ska bli spännande att se vad de har skrivit, det blev många tankar om julen och en hel del bilder togs i vår juliga butik.

Vi har fått hem en massa nyheter ifrån flera leverantörer, perfekta som julklappar, vi har också fått hem en massa fina lyktor i alla möjliga storlekar och format! Dessutom vet ni ju att vi har det mesta för att göra julfint hemma!







Vi kommer att ha extra öppet i denna vecka! Vi återkommer om tider och dagar. Givetvis blir det också en massa fina erbjudanden!

 
Ha en underbar vecka och hoppas ni hinner njuta lite mellan julförberedelserna.

Kram Helen  




Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...