onsdag 26 maj 2010

Hej på er!
Här duggar inläggen inte tätt för tillfället. Jag tror det är fler än jag som känner att tiden inte vill räcka till nu, allt skall visst ske på en gång, studenten, skolavslutningar, bröllop, födelsedagar, i alla fall hos oss där fyller de flesta just nu. Sen har vi trädgården som växer så det knakar, dock inte bara de söta blommorna utan även det där andra vi inte vill ha i våra planteringar. Men trotts allt detta,
är ju denna tiden ändå helt underbar!!!

Idag var jag och plockade mina första liljekonvaljer, finns det någon ljuvligare doft!

I kväll har vi haft Odd Fellows damklubb från Töreboda hos oss i butiken, Anna var här och gjorde det vackraste buketter man kan tänka sig. Lite modevisning blev det också. Gulliga Yvonne hjälpte oss och visade bla. kläder ifrån SussiLi.

Imorgon torsdag är det dags för modevisning och inspirationskväll här på Östergården, då har vi även Ewa och Michaela från Hår & Form här. Som visar hur vi kan piffa till våra frisyrer. De brukar styla några ur publiken. Alla som har föranmält sig önskar vi hjärtligt välkomna!

På söndag är det ju Mors dag! Då har vi bakat tårtor till vårt kafé. De övriga dagarna torsdag, fredag och lördag har vi också hembakat, fast då blir det lite annat smått och gott.

Till alla GULLIGA MAMMOR sänder vi denna syren bukett! Ni är bäst!

De här sötnosarna blommar för fullt i min trädgård nu! De doftar så gott.
Min favorit blomma, liljekonvaljen, jag har en liten hörna på tomten, där jag lyckats få dem att växa.
Fullt av Gullvivor växer det nu i var hage.
Jag har städat i mitt linneskåp idag, det var välbehövligt! Jag har många gamla hemvävda lakan, som jag använder bla. till dukar. Jag tycker de är så vackra.

Lagom till helgen får vi ett jätte lass med varor till butiken! Mest utesaker den här gången. Men även nytt för hemmet.
Önskar alla en trevlig helg!
Kram Helen

1 kommentar:

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Ja, det är en härlig årstid nu.
Har ni inte 1-års jubileum snart på butik Östergården?
Kram Anette

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...