onsdag 18 augusti 2010

Kläder och smycken

Onsdag morgon och lite blå himmel! Ser förhoppningsfullt ut.

Var igår kväll hemma hos mina föräldrar på middag. Mamma hade gjort en ljuvligt god tre rättersmiddag. Mammas mat är fortfarande bäst. Så skönt att få sätta sig vid dukat bord.

Mina föräldrar börjar bli upp till åren Pappa är 81 och Mamma fyller 80 i höst. Min far som på äldre dagar drabbats av Parkinssons sjukdom, klarar sig fortfarande ganska bra. Man är väldigt tacksam att de ändå är så pass pigga.

Idag styr vi kosan till Linköping, Per min mans yngsta son fyller år och skall gratuleras. Kanske hinner vi med några butiker på vägen eller loppisar.

Jag lovade ju presentera flera nya klädleverantörer för Er!

Från Masai kommer det att finnas mycket av hos oss, med början i Januari 2011. Här finns verkligen kläder för alla stora som små, ung som gammal. Vi har alltid gillat deras kläder. Nu kommer vi att få sälja dem själv. Så jätte roligt tycker vi.

Nästa märke som vi beställt en hel del ifrån är STUDIO ett helt nytt Danskt märke. Här kommer alla ni som vill ha stora storlekar att bli överlyckliga. Från Stl 40 - 56. Här finns minsann inga tält utan vackra byxor, tajts, koftor, klänningar, jackor och tunikor.


Sen har vi köpt in från ytterligare en leverantör nämligen 120 % Lino. Ett Italienskt märke med helt ljuvliga färger och kvalitéer i lin. Tyvärr har jag inga bilder att visa för tillfället. Men jag lovar, det kommer.

Ja som ni ser så har vi satsat mycket på kläder framöver. Vi har fått en jätte respons ifrån våra kunder som kommer tillbaka och är så nöjda. Så det känns så kul att kunna erbjuda ett stort utbud i framtiden.

Vi har även skaffat två nya smyckesleverantörer. Våga märket kommer vi fortfarande att ha mycket av. De två nya är först ett märke som heter BAGLADY. De har vi redan fått hem och finns nu i butiken.

Så här presenterar de själva sitt märke:

Allt vi gör designar vi själva. Fyra nya kollektioner varje år där vi speglar mode och färger. Där varje smycke är knutet eller trätt för hand. Där varje pärla eller ädelsten är ett levande material som gör varje smycke unikt. Lekfullhet och charm, men framförallt "happiness",är Bagladys speciella stil. Givetvis kombinerat meden näsa för trender där vi inte låter nöja oss med modesta lösningar. Baglady är allt, utom lagom.


Nästa smyckes märke som vi beställt är i från Lotta Djossou, Paris


Så här berättar de själva om sitt märke:

The jewellery’s are unique and sophisticated with a romantic touch, all made by hand together with genuine materials that is specially chosen from the most beautiful that nature gives. The company has been nominated for their design and has won a number of awards and prizes for their remarkable stands in fairs all over the world along the way.

Det var allt för idag!

Önskar Er alla en härlig dag!

Kram Helen

8 kommentarer:

Maud sa...

Så mycket fint du kommer att sälja...vi får nog ordna ett besök från vårt jobb... så många klädsugna kvinnor som vi är ... jag återkommer...
Ha det gott!
Kram Maud

Livsnjutaren sa...

Ohh vad härligt då finns det kläder till mig med ;)

Birgitta sa...

Åh så vackra smycken o kläder! Kan hända att jag vågar kliva ur min burka,"fniss" o prova något snyggt;)
Skämt o sido, verkligen jätte snyggt, ska bli så spännande att se dem i verkligheten.
Kram

Lavendeldockan sa...

hej på dig vännen.
Tack för kommentaren.
Ja det känns jättetrist att vi måste vänta med sånt vi hade planerat att få klart innan hösten men men jag får vara glad att övervåningen blir klar tidigare än beräknat.
Jaa vart tog sommaren vägen, du det undrar jag med,känns både tråkigt och skönt att hösten är på väg,jag är ju en riktig höstmänniska egentligen.
Vi får träffas och fika här längre fram när övervåningen blivit klar.
sköt om dig
många kramar
erica

Krukmakeri hemjord sa...

Jag kommer ha tungan hänga utanför när jag kommer till er..

Jag skulle vilja att du skickade infon om skördefesten igen på min mejl för det andra låg i min outlook och den har kraschat med den gamla datorn!
kram

Roses & Angels sa...

Ännu mera vackra smycken och kläder. Du kommer att sälja så mycket av allt. =).Usch inte kul när det regnar så mycket, här har det varit på gång men det har inte kommit ännu. Linköping? ahaa. Grattis till sonen. Hoppas ni får en fin dag. Tack snälla för alla fina kommentarer om korten! Du är för gullig. Ha en fin kväll kram

Home No.1 sa...

Hej Helen! Det var så roligt att få träffas på mässan. Och vilka fantastiska kläder och smycken ni får in i butik. Vill tacka för att du delar med dig av dina goda råd, det är guld värt för mig! Många kramar Annica:-))

Roses & Angels sa...

TACK Helen! ja nu är det bara att börja spåna lite på idéer men jag måste först veta lite mera om hur dom vill ha det. Färger osv. Det är viktigt. Ha en bra dag kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...