onsdag 15 september 2010

Höst i trädgården!

Ni är så många som vill komma till vår modekväll den 28/9 så nu kan vi inte ta in fler.


Men det går bra att börja anmäla sig till måndagen den 25/10 18,30 då vi har en ny mode och inspirationskväll. Då med Ewa och Michaela från Hår & Form, som är här och hjälper oss hitta färgen och frisyren.


Det har kommit hem mer Melmelli kläder. Dessa får vi plocka upp imorgon. Även varor från Viking Land och ett nytt märke med textilier. Kuddar, gardiner, dukar och annat.


För övrigt börjar vi bli nervösa, för nu är det bara några dagar kvar, tills bussresenärerna kommer hit. Min man börjar se sliten ut, han jobbar för fullt för att få klart vårt magasin. Tills på söndag ska det vara klart, säger han! Tidsplanen håller, tilläger han sedan. Så jag får väl lite på det.


I morse när jag vaknade sken solen så vackert, så jag traskade runt med kameran en stund. Trodde det mesta var överblommat nu. Men jag hittade allt en hel del som fortfarande blommade.


Den här klematisen fick jag att övervintra i lillstugan över vintern. Nu först börjar den blomma. Bättre sent än aldrig!

Även min magnolia buske har börjat blomma om! Det måste väl vara ovanligt att de blommar i september!

Vid pumpen har jag mina cement äpplen, päron och vindruvsklase och så mina zink byttor.


Passade på att göra lite arrangemang utanför butiken med blommor.




Vad läckert det är med pumpor i alla möjliga former och färger.



Stolen står nu i höstskrud!


Här ser vi beviset på att magasinet nog bli klar! Nu är det bara lister och inredning som fattas.


Mina malvor blommar vackert fortfarande. Malvor är så bra snitt blommor. De står jätte länge inne i en vas.


Så gör även mina gladiolus.


Den här blå färgen tycker jag är så jätte fin. Jag har glömt vad blommorna heter. Tänk, de har blommat hela sommaren, och de verkar inte ge upp än.

Nu kan jag snart skörda min kålrot.
Jag har satt en del lägre gräs i år, tycker det är så fint.

Citrontimjan blommar fortfarande den också!


Men den riktiga favoriten i år, blir nog solhatten ändå.

Vindruvorna är små, men så söta och goda.
Här var det skönt att slå sig ner och bara blunda en stund!
Jag avslutar med att säga som Frilansfotografen Annika Christensen har som citat
TRÄDGÅRD EN LISA FÖR SJÄLEN!
Vi kommer snart att släppa biljetter till Annikas föreläsning. Annika kommer hit för
att berätta om sin " resa" och livet som trädgårdsfotograf.
På ett humoristiskt och berörande sätt, varvat med musik, berättar Annika om den "resa" hon
har gjort.
Vad gör man när livet plötsligt tar ett tvärt kast och man måste "starta om..."?
Missa inte att vika denna kväll ! Det kommer att bli en fantastisk resa för alla trädgårdsälskare i
Logården Odensåker den 27/10 kl 18,30

Kram på Er och sov gott!
Helen

2 kommentarer:

hagagården sa...

Vilka underbart fina bilder.
kram
ninni

Livsnjutaren sa...

Jag tittade in i klädkammaren;) men hittar inte vilka storlekar som finns. Jag är intresserad av Elin-skjorta,Lilly-underklänning och Johanna-tunika,men vad är det för storlekar? Kom gärna in med svaret hos mig. Tack.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...