onsdag 26 januari 2011

Branting och Dommo

Idag har jag och Erika varit i Göteborg!


Det var nämligen redan dags att beställa höstkläder, först blev vi bjudna på en riktigt god lunch sedan var det bara att välja och vraka. Det är inte lätt att välja, men som vanligt lotsade Brantings säljare oss igenom hela kollektionen, säljarna på Branting menade att nya höst kollektionen var det bästa som gjorts någonsin och vi kunde bara hålla med, ljuvliga färger härliga annorlunda material, underbara jackor, klänningar, tunikor och byxor.

Här nedan fick jag två bilder (tagna från nya mobilen) i de färger som de olika modellerna kommer att komma i. Den första leveransen kommer i juli och den andra i augusti. Men nu har vi den fina vår och sommar kollektionen här, så nu får vi njuta av den, tids nog kommer hösten.

Vägen hem från Göteborg med bil var inte så rolig, underkylt regn och glashalt. Vi fick krypa fram för att inte köra av vägen. Dessutom fick vi höra att det hänt en hemsk olycka på grund av halkan nära Skara, sen kröp vi fram ännu långsammare.

Jag har precis fått iväg lite annonsmaterial, det är lite pyssel hela tiden. Mina hundar ligger här brevid och tittar surt på mig! De tycker nog att jag varit borta för mycket nu, det märks att de blir oroliga när vi inte är sammlade allihop.



Jag visar här lite bilder ifrån Brantings showroom, en liten del kan ni ju få tjuvkika på.
Här ser ni de läckra färgerna som kommer i höstens kollektion ifrån Branting.
Sen vill jag visa lite bilder ifrån mässan, lånade av Eva-Karin på Dommo by Gawor. Det är alltså Dommos monter ni ser, den är en av de finare på mässan, så smakfull och vackert pyntad, de har dessutom så fina och annorlunda saker. Vi är så glada att vi är kunder där.

Ser ni skåpen i bakgrunden med spetsen och tapetserade inuti, de är beställda och kommer till butiken i vår.
Den här söta ljusstaken finns redan hemma.
De vackra dekorationsskorna och mer ljus har vi också beställt. Lyktan i vitt som liknar ett litet slott finns redan hemma.
Nya kronor är också beställda. Krukorna finns hemma.
Fler inspirationsbilder från Dommos monter lånade av Eva-karin på Dommo.


Nu börjar det bli hög tid för mig att krypa i säng, känner mig faktiskt trött efter den jobbiga bilresan.

God natt alla och sov så gott!

Kram Helen

1 kommentar:

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad mycket fint du visar.Tycker Dommo har bara så mycket fint.Tur resan gick bra hem.Ha en skön onsdag.Vrm kram Rita ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...