söndag 28 april 2013

NY VECKA!



Hej på Er!

Igår kom jag hem efter en underbar vecka på hälsohemmet Masesgården utanför Leksand. Med en strålande utsikt över Siljan tillbringade jag min vecka i hälsans tecken, bara vegetarisk mat, inget kaffe, ingen alkohol och ingen mobil i offentliga utrymmena, inte heller någon tv på rummet, det var träning som simning, vattengympa, yoga, meditation, stavgång, och gympa + styrkepass, dessutom kunde man göra en massa härliga behandlingar, känner mig sund och utvilad efter en vecka och nu gäller det att fortsätta i samma anda här hemma!

Det första jag gjorde var att stega ner till butiken, det har kommit hem så mycket mysig inredning och en massa fina saker att ha i trädgården, dessutom har det kommit så mycket fint från Bohémes sommar kollektion och även en massa nytt från Masai, Design Werket och Feeling Fame.

Den här veckan blir det fullrulle med att göra i ordning utanför butiken, vi kommer också att lägga in kläder i vår webbshop, det skall packas varor och skickas och så blir det till att baka igen, mycket paj går det åt i vårt café och bullarna brukar det vara strykande åtgång på! Det skall beställas hem en massa nytt från Lena, Emilia och Gösta Linderholm, som bla. tavlor, keramik, servetter, glas konst, deras bak- och sopp böcker med underbara recept, allt hittar ni på Konst och Kulturdagarna runt sjön östen som äger rum 9-12 maj, ni ser vårt program i inlägget från förra veckan.  
 
Vad mycket som hade hänt i trädgården på en vecka, flera vårblommor stod i blom! Tänk vilken underbar tid vi har framför oss! Nu ska jag packa upp min väska från min hälsoresa, det blev en del nyttigheter inköpta! Sedan har jag lärt mig en ny variant hur vi skall äta! Nämligen att äta frukost som en Kung och lunch som en Prins, middag som en Tiggare, här gäller det att ändra vanor!

Visar här nedanför bilder på lite av det nya kläderna som kommit!

Önskar er alla en riktigt fin vecka!

Kram/Helen    






Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...