fredag 6 juni 2014

Vårt hem!

 Godmorgon! 
Vaknar idag till sol, härligt hoppas det är lika fint nere på kusten, efter som vi idag skall ta en tripp till Ulebergshamn. Tänkte idag visa ett rum som ligger innanför köket, detta rum används flitigt med tanke på att vi har en braskamin här, särskilt vintertid.


 Tavlan på mina pojkar Zeb och Ricko, den tavlan fick jag av min mans son Per när jag fyllde 50, vilket jobb hade lade ned för att måla av dem. Idag är jag så oerhört tacksam att jag fick den, de känns så levande på denna tavlan, det är nu lite över ett år sedan den sista av dem gick bort snyft...
 



 De vita ljusstakarna är gamla kyrkljusstakar från Holland!

Sedan kommer vi ut i den stora hallen! Här var det förr i tiden en oisolerad kall farstu, idag är den isolerad med värme slingor under det kaklade golvet innanför dörren.
  










På andra sidan hallen finns detta rum! Här hade vi tidigare som sovrum, då barnen bodde hemma.
Idag används det som ett mysrum då vi har kakelugnen som är original sedan 1915.
Alla tavlor som hänger på väggen har min man målat. 
   






Det var allt för idag! Återkommer med fler bilder från vårt hem i helgen.
Önskar er alla en fin nationaldag!

Kram Helen

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...