tisdag 9 november 2010

JULDEKORERAT

I dag har vi fått riktig vinter det har snöat hela dagen. Kl 22.00 såg det ut så här!
Igår och idag har vi juldekorerat i butiken till julmusik och snö, nu känns det som vi lyckats hitta den riktiga julstämningen. Lite tidigt men har man butik så får man vänja sig.


JULMARKNAD!
Nu på lördag och söndag mellan kl 10.00 - 20.00 båda dagarna har vi julmarknad här på östergården.
Med hantverkare och utställare samt ponny ridning, lotterier, vi bjuder på glögg och pepparkakor. Det blir korvgrillning och mycket mer aktiviteter här på gården. Butiken är julpyntad och det finns mängder av nya varor.
Kafé magasinet står öppet med hembakat kaffebröd.
Kolla in vår hemsida där står lite mer om vår julmarknad. www.butikostergarden.se
Jag har fotograferat runt lite i butiken, tyvärr är bilderna väldigt mörka, det togs sent i kväll och fast vi har mycket spottar och lampor är det ändå svårt att fotografera på kvällen. Lite jul syns det väl att det är! Jag skall ta lite bättre bilder imorgon då det är ljust. Klicka på bilderna så syns det bättre.

Måste få på mina vinterdäck imorgon! Undras hur jag annars skall ta mig till staden! I morgon väntar massor av arbete, vi har bland annat en kundkväll med trettio personer och på torsdag har vi en bussresa som styr kosan hit. Fredag får vi pusta lite, sen har vi ju den efterlängtade julmarknaden. Det ska bli så kul! Hoppas ni kommer!
Kramen Helen

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...