tisdag 23 november 2010

Saker att gilla!

Go kväll!
Jag satt framför kakelugnen och smakade på saffrans glögg, smakade riktigt gott faktiskt.
Kom på att jag kanske skulle fota lite saker som betyder mycket för mig och som jag verkligen tycker om i mitt hem. Egentligen är jag inte någon riktig prylmänniska, jag uppskattar nog mer andra saker, fast jag har i alla fall några saker som jag inte gärna skulle vilja vara utan.

Bla denna söta ljuslykta som faktiskt är nyinköpt, jag tycker den är så fin i all sin enkelhet.

Jag har ett par ljusstakar med ängel på som jag också tycker mycket om.
Den här tavlan som är ganska stor och mycket tung, betyder något speciellt. Vet egentligen inte vad det är men jag gillar den helt enkelt.
Första kyssen! Vem minns inte den.
I hallen har jag en stor urna på golvet som är ca 60 cm hög. Den köpte jag hos en antikhandlare i Kristianstad.
I vårt matrum har jag två runda tavlor hänger med dessa ängla motiv. Jag fick dem av min svärmor när vi flyttade in på gården, de hade alltid funnits på Östergården sa hon. Jag tror de är ganska gamla. Jätte tunga är de i alla fall och jag bara älskar dem.

Den här lilla tavlan är också en favorit.
Den här tavlan tycker jag ser så varm och kärleksfull ut.
Så gillar jag min kristallkrona så klart, den fick jag i gåva från företaget jag jobbade på tills för åtta år sedan, jösses är det så länge sedan! Jag blev otroligt glad över den. Jag fick pengar egentligen, tror det var runt en åtta tusen, då bestämde jag mig för att en äkta kristall krona det vill jag ha som minne. Nu tänker jag alltid på mina arbetskamrater så fort jag ser den. Den hänger ovanför vårt matbord.
Den här kransen köpte jag förra året, den gillar jag skarpt. Den sitter ovanför vår spis.
Det är ju helt ute med bård, men den här bården sitter i min tvättstuga och den kan jag inte tänka mig att byta ut mot något annat. Jag blir så glad när jag ser den. Visst är den väl söt.
Här har vi också en liten staty, det har väl inte undgått någon att jag gillar vita statyer i alla de slag.
Den här tavlan är väl egentligen varken vacker eller söt. Men jag tycker den är så rolig. Sen har den en historia för mig. Köpt i Paris på sextio talet av en farbror till mig, som inte finns med oss längre. En mycket speciell man. Jag fick den av min Faster som inte vill ha den för hon gillade nog inte att mannen köpt den på en affärsresa i den syndiga staden. Ansiktsuttrycken på männen i rättsalen säger mer än tusen ord. Här kan man snacka om att tappa hakan, en trillar till och med av stolen inför den nakna damen.

Jag gillar även gamla julbonader speciellt mycket. Den här är nog ganska gammal skulle jag tro. Med texten: Nu brinner granens vita ljus, och julfröjd gästar då vårt hus.
Det här julkortet köpte jag i London för många år sedan. Det hänger med varje år. Jag har så många roliga minnen från den resan.
Det har kommit mycket snö idag och det har blåst ordentligt. Jag och Erika har varit i butiken hela dagen och packat upp varor o pyntat för advent. Vi hann bara halva butiken så det är bara att fortsätta imorgon igen.
Kram / Helen

3 kommentarer:

Krukmakeri hemjord sa...

Din beställning är klar för leverans ska bara klämma in packningen mellan allt annat .Praktikanten gick och blev sjuker och va hemma hela förra veckan så det blev panik panik här.. men jag skickar så fort jag bara kan*L*

kramkram

ps du kan gå in på inställningar och ta bort ordverifieringen .Den hänger inte ihop med godkännande av kommentarer på bloggen .Du kan få fler kommentarer på så vis ds

kram igen

Elzie sa...

Så mycket fina saker ni har. Gillar också de där tavlorna.
Hoppas du inte snöar in däruppe. Här snöar det hela tiden. Är redan trött på det, haha.
Kram Elzie

Kristin sa...

Hej!
Jag fick din kommentar angående eftersöket i Tiarp.
Jag tackar varmast för de fina ord som skrevs!

Mycket fina saker på din sida måste jag säga, jag ska kika runt lite.

Kram Kristin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...