måndag 28 mars 2011

Hemkomna från en underbar inredningsresa!

Nu har vi varit nere i Danmark och mött våren! Där var våren mycket mer kommen än här, där blommade krokus, snödroppar och vintergäck. Vi har haft en jätte mysig och inspirerade resa. Ett stort TACK till Ingela och Petra för att vi fick följa med. Ett tack till alla 53 som var med på bussen, så trevliga och mysiga ni alla var. Jag och Erika är nu fullladdade av glädje och inspiration. Här hemma har rara Anna hjälpt oss med butiken och hållit ställningarna, det har Anna gjort jätte bra! Tack för att du ställde upp så vi fick lite ledigt! Visar här lite bilder från inredningsresan!

Vårt första stopp var i Ängelholm hos Nina "Vintage by Nina" här åt vi en god lunch och gick runt och tittade på allt vackert Nina hade skapat.
Nästa stopp var hos Guá med bloggen http://hviturlakkris.blogspot.com/. Guá hade ordnat med bubbelbuffé i sin ännu ej öppnade butik "Mor Augustas" Men nu i April slår hon upp portarna för alla. Det var så vackert och så trevligt hos Guá, jag var helt lyrisk när vi åkte därifrån, fullpackad med bla. gamla väskor, påskägg, växt kort och annat smått och gott .

Efter besöket hos Guá, åkte vi över bron mellan Malmö och över till Köpenhamn, där blev det sedan en promenad till en närliggande restaurang och sedan väntade en skön säng. Dagen därpå var vi uppe tidigt, bussen tog oss till "Butik Sophi" även denna butik var svår att gå igenom utan att handla något, så det blev allt en hel del även här.

Nästa etapp var butiken "Stil & Stemning" här fick vi problem kan jag säga. Vi kunde inte låta bli att köpa tre gamla fönster och flera andra större saker, med viss möda lyckades vi ta oss till bussen som stod en bra bit bort.

Efter dessa två härliga butiker blev vi av släppta vid ströget i köpenhamn, jag och Erika traskade runt i antik affärer och en och annan klädaffär. På kvällen blev det Nyhavn med god middag. En dag med många härliga intryck i trevligt sällskap.

Efter en stor hotellfrukost var det dags att styra hemåt, men på vägen stannade vi innan Helsingör hos Honning och Flora, Mor och dotter driver denna underbara butik, här gick vi länge och bara njöööt... givetvis blev det mycket shoppande även här. Tror busschaffören blev lite trött på oss, bussen var fullastad kan jag säga.

Jag hade beställt denna vackra bok ifrån Honing og Flora, men när jag nu ändå var där så fick jag en hel kartong med mig hem. Så nu mina vänner finns boken till försäljning i butiken. Boken är så ljuvligt inspirerande så missa inte den.

Som ni förstår så har vi haft en riktigt fin resa jag och Erika, det har varit så skönt att bara få åka med, det kändes så avslappnande efter allt arbete den sista tiden, nog behöver man lite ledigt ibland.

Nu är vi fulla av energi igen och tur är det för imorgon kommer ett helt busslass med folk. På onsdag har vi en modekväll med fokusMASAI, då kommer Masais svenska säljansvarige Wiebke Theimann hit och hjälper till denna kväll. På torsdag kväll har vi ett stort tjejgäng här som har bokat in sig i butiken.

I morgon bitti skall här planteras blommor och så måste vi hinna göra fint ute.

Sköt om Er alla goa vänner!